آشنایی با اهداف تابلو سازی تبلیغاتی

آشنایی با اهداف تابلو سازی تبلیغاتی

بشر موجودی است که به طور ذاتی اجتماعی آفریده شده و طبعی اجتماعی دارد. از این رو، تنها کافی نیست که یک فرد بتواند احساس کند، تشخیص بدهد و بخواهد؛ بلکه باید افکار، اهداف، و پیام‌های خود را – تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی – به هم نوعانش برساند و از آنجایی که نمی‌تواند عین فکری را که در سرش می‌گذرد برای تبلیغ مجسم کند، ناگزیر است نشانه‌هایی به جای آن به کار ببرد، یعنی از راه‌های جایگزین، به طور مثال از تابلو سازی تبلیغاتی و ساخت نماد و یا لوگوی تبلیغاتی استفاده کند.

منظورمان از نشانه هر موضوع محسوسی است که بتواند در ذهن مشتریان احتمالی تصور موضوعی غایب یا نامحسوس را ایجاد کند. برای مثال، دود نشانه آتش است، شکوفه‌ها نشانه بهار و چراغ قرمز نشانه خطر و منع عبور هستند؛ بنابراین، تابلو سازی تبلیغاتی صنعتی است که در آن برای بیان و انتقال فکر و پیام تبلیغاتی از نشانه‌های ارادی کمک گرفته می‌شود.

 

تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی
تابلوی لایت باکس

 

تبلیغات مؤثر

بدیهی است زمانی می‌توان به اهداف تعریف شده در تبلیغات دست یافت که گیرندگان پیام تبلیغاتی آن را دریافت کرده و بپذیرند. درواقع، محرک ارائه شده پیام باید به گونه‌ای باشد که توجه مخاطب را جلب کند و مخاطب نیز بتواند به راحتی آن را درک کرده و بیاموزد و به علاوه، به یادش بماند و درنهایت موجب کنش یا واکنش شود پاسخ مورد نظر. درحقیقت، پیام تبلیغاتی مجموعه‌ای ازکلمات، تصاویر، اعداد، موسیقی و حرکات است که به سمت گیرنده پیام فرستاده می‌شود و هدفش تغییر رفتار در مخاطب و ارائه پاسخ مورد نظر از سوی او است.

 

تابلوهای حروف چلنیوم
تابلو چلنیوم

شما زمانی که در حال عبور از خیابان و یا رانندگی در بزرگراه‌ها  هستید مشاهده تابلوهای تبلیغاتی متنوع اطرافتان را می‌بینید، به همۀ پیام‌های تبلیغاتی توجه نشان نمی‌دهید. بدیهی است که تنها برخی از تابلوها توجه شما را  به خود جلب می‌کنند. آن تبلیغاتی است که توانسته عناصر تأثیرگذار در تبلیغات را رعابت کند و به همین رو به نظر شما جالب‌تر و جذاب‌تر آمده است.

 

تابلو چلنیوم / تابلو تبلیغاتی
تابلو چلنیوم

در تابلو سازی تبلیغاتی، هر تابلوی تبلیغاتی از یک طرح با سه قسمت تصویر، نشانه و نوشته تشکیل شده است که این مؤلفه‌ها می‌توانند در کنار هم به منزله یک طرح واحد، منتقل کننده پیام باشند و یا به صورت متمایز از هم نقش ایفا کنند.

کاربرد آنها به طور ترکیبی یا متمایز، با توجه به شرایط پیام رسانی در تابلو سازی تبلیغاتی اهمیت پیدا می‌کند. در هر مکان یا پیامی، تابلو سازی تبلیغاتی فقط بسته به تصویر و یا ترکیب با دقت و با مهارت از تصویر و نوشته می تواند باشد. نوشته به منزله محل کلمه‌ها و تصویر به منزله یک اثر خطی است.

 

نما ترمووود با حروف استیل طلایی
نما ترمووود با حروف استیل طلایی

 

برخی از اهداف تابلو سازی تبلیغاتی

معرفی محصولات و خدمات جدید.

ایجاد اعتبار و شهرت برای یک تولیدکننده، بنگاه، بازرگان، محصول و کاندیدا و غیره

شکل دادن به تقاضای اولیه.

بازارهای انتخابی.

بی اثرکردن تبلیغات رقیبان.

ایجاد انگیزه در فروشندگان یا رأی دهندگان.

افزایش مصرف یک کالا یا خدمات.

یادآوری به مشتریان و رأی دهندگان مخاطبان.

هدف از تابلو سازی تبلیغاتی اثرگذار تنها و تنها رسیدن به فروشی قابل توجه در زمینه کاری شماست. تابلو سازی تبلیغاتی یک کار اضافی نیست؛ زیرا شما با داشتن تابلویی زیبا و مناسب می‌توانید مشتریان خود را همواره حفظ کنید و در کنار آن، مشتریان جدیدی نیز جذب کنید.

 

نما ترمووود با حروف چلنیوم
نما ترمووود با حروف چلنیوم

تبلیغات یعنی القای یک فکر، یک نام یا علامت و یا مشخصات از کالا به مصرف کننده، به طوری که با اثرگذاری بر او، نگرش‌های عقلانی وی به نگرش‌های شرطی تبدیل شود. تبلیغات مجموعه اقدامات سازمان یافته‌ای است برای تغییر رفتار در مخاطبان و هدف آن اثرگذاری بر رفتار و آگاهی مخاطبان و جلوگیری یا ترغیب و تشویق آنان به عملی خاص است.

 

تابلو سازی ژیوار

تابلو سازی ژیوار یکی از فعالان برجسته در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع تابلو چلنیوم و
تابلو تبلیغاتی، در این مقاله اطلاعاتی را در مورد تابلو سازی تبلیغاتی و مزایای آن فراهم کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت محصولات و نیز سفارش محصول مورد نظر خود می‌توانید
با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

 

تابلو سازی تبلیغاتی
تابلوی تبلیغاتی