عوامل مؤثر بر تابلو سازی

عوامل موثر در زیباسازی محصولات حرفه تابلو سازی تأثیر می‌گذارند. بدون شک، تابلویی که برای سر درب فروشگاه، مغازه، شرکت یا دفتر کاری خود تهیه و نصب می‌کنید، مانند شناسنامه آن محسوب می‌شود؛ یعنی کسانی که آن را می‌بینند و می‌خوانند، اطلاعات مفیدی را در مورد شما و کسب‌وکارتان به دست خواهند آورد. به همین دلیل، باید دقت داشته باشید که این تابلو تبلیغاتی با نام تجاری‌تان هماهنگی مناسب را داشته باشد.

تابلو سازی ژیوار طراح و تولیدکننده انواع تابلو تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم، پلکسی، لایت باکس، حروف استیل و غیره در این مقاله اطلاعات مفیدی را در مورد حرفه تابلو سازی و موادی که در آن استفاده می‌شوند برایتان فراهم کرده است که می‌توانید بخوانید.

نکاتی که در حرفه تابلو سازی باید توجه زیادی به آن‌ها بشود

  • نورپردازی زیبا و مناسب و استفاده از جلوه‌های نوری مختلف در تابلو تبلیغاتی
  • تصمیم‌گیری در مورد نوع تابلو تبلیغاتی و تعیین چهارچوبی کلی و مناسب برای آن
  • حجیم سازی تابلو سازی و استفاده از زمینه‌های خاص
  • رنگ‌آمیزی و انتخاب رنگ متناسب تابلو تبلیغاتی
نمونه ای از یک تابلو حروف چلنیوم / تابلو تبلیغاتی
تابلو چلنیوم

نورپردازی زیبا و مناسب و استفاده از جلوه‌های نوری مختلف

نورپردازی و استفاده از جلوه‌های نوری مناسب که در انواع مختلفی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، می‌تواند در زیبایی تابلو تبلیغاتی که می‌خواهید برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید، به‌ویژه تابلو چلنیوم که به نورپردازی و روشنایی نیاز زیادی دارد، تأثیر زیادی بگذارد.

در برخی از انواع تابلوها مانند تابلوهای نئون و LED، نور جزء جدایی‌ناپذیر آن‌ها است و لازمه استفاده از این نوع تابلوها، جلوه‌های نوری است. دوام و مقرون‌به‌صرفه بودن تابلوهایی که برای تأمین روشنایی به منبع تغذیه نیاز دارند، بسیار مهم است؛ بنابراین به این نکته توجه داشته باشید و درباره آن تحقیق کنید. در برخی از انواع تابلو تبلیغاتی مانند تابلو چلنیوم روشنایی و نورپردازی بخشی از آن محسوب می‌شود که زیبایی و جذابیت آن را دوچندان می‌کند. تابلوهای فلکسی و لایت باکس نیز مانند تابلو چلنیوم با نورپردازی زیباتر می‌شوند.

نمونه ای از تابلو لایت باکس
تابلو لایت باکس

نوع تابلو سازی و تعیین چارچوب کلی و مناسب برای آن

برای آن که یک تابلو تبلیغاتی مناسب و زیبا داشته باشید، باید متناسب با نوع حرفه و شغل خود چارچوبی برای آن تعریف کنید. اگر برای استفاده از تابلو تبلیغاتی مورد نظر خود از یک متخصص در این زمینه و یک تابلو سازی حرفه‌ای کمک بخواهید، در انتخاب بهترین نوع تابلو تبلیغاتی و عوامل موثر تابلو سازی با هزینه و فضایی مناسب موفق خواهید بود.

حروف چلنیوم در حال ساخت
حروف چلنیوم در حال ساخت

بهترین و مهم‌ترین فاکتور در این زمینه، استفاده از نوشته‌هایی است که مختصر، مؤثر، پر اهمیت، قابل درک و مفهومی باشد. با توجه به مکانی که شرکت یا مغازه شما در آن قرار گرفته است، انتخاب متن و تصاویری که در آن به کار می‌رود، ممکن است تغییر کند.

با رعایت این چند اصل ساده می‌توانید گزینه‌ای عالی و کارآمد را برای خود انتخاب کنید؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم که در تابلو سازی به این نکات توجه باشید و چارچوبی مناسب را در نظر بگیرید و از قبل طراحی کنید و بدون هیچ تردیدی با متخصصین حرفه تابلو سازی مشورت کنید تا از کار خود بهترین نتیجه را بگیرید. یکی از نمونه تابلوهایی که بدون شک یک تابلو سازی تبلیغاتی بزرگ و معتبر به شما پیشنهاد خواهد داد، ساخت تابلو چلنیوم است.

لترمکس
لترمکس

حجیم سازی تابلو تبلیغاتی و استفاده از زمینه‌های خاص

دادن بُعد به تابلو تبلیغاتی یکی از ایده‌های کارآمدی است که در عرصه تبلیغاتی تابلو سازی جای کار زیادی دارد. صنعت چاپ سه‌بعدی از جمله خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در این زمینه است. تابلو چلنیوم، تابلو فلز، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت و پلاستیک از انواع تابلو تبلیغاتی هستند که حجم و بعد دارند. پردازش نور در این نمونه تابلوها به اثر بُعد و حجمی که به آن‌ها داده می‌شود مؤثر است. استفاده از یک پس‌زمینه مناسب برای بازتاب نورپردازی و بُعد و حجمی که به تابلوهای برجسته همچون تابلو چلنیوم داده می‌شود، تأثیر خاص و زیبای خود دارد.

رنگ‌آمیزی و انتخاب رنگ متناسب با تابلو سازی

یکی از عوامل مؤثر و بسیار مهم در تابلو سازی انتخاب رنگ مناسب و جذاب برای جلب نظر مشتریان و مخاطبان است که در پس‌زمینه‌ای زیبا گنجانده می‌شود. کمک گرفتن از علم رنگ‌ها و روانشناسی رنگ‌ها در دنیای تبلیغات تأثیر زیادی دارد و ذهن و افکار مردم را به‌خوبی درگیر می‌سازد.

رنگ‌های اصلی را بشناسید و از ترکیب رنگ‌های هم‌خانواده تأثیر بگیرید. علاوه بر این، استفاده از ترکیب رنگ‌های متضاد نیز می‌تواند تأثیر خود را نشان دهد. برای این کار می‌توانید از طراحان گرافیکی باتجربه و تحصیل‌کرده مشورت بخواهید.

ترکیب رنگ‌های سرد و گرم باید به‌درستی استفاده شود، برای این کار حتماً نیاز به طراحی حرفه‌ای است تا بتوانید درنهایت به نتیجه‌ای مطلوب دست یابید. انتخاب رنگ در استفاده از حرف برجسته تابلو چلنیوم ارزش زیادی دارد؛ زیرا این نمونه تابلو زیبایی و درخشندگی زیادی دارد و اگر ترکیب رنگی مناسب برای آن به کار بگیرید، یک تابلو چلنیوم زیبا و منحصربه‌فرد خواهید داشت.

نمونه ای از یک تابلو راهنمای طبقات
تابلو راهنمای طبقات ساختمان

تابلو سازی ژیوار

تابلو سازی ژیوار یکی از فعالان برجسته در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع تابلو چلنیوم و حروف برجسته چلنیوم، در این مقاله اطلاعاتی را در مورد تابلو سازی و مزایای آن فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت محصولات و نیز سفارش محصول مورد نظر خود می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کرده و اطلاعات لازم را درباره عوامل موثر تابلو سازی دریافت کنید.

نمونه حروف پلکسی
نمونه حروف پلکسی