نکات مهمی در مورد تابلوهای تبلیغاتی

نکات مهمی در مورد تابلوهای تبلیغاتی

 تابلوهای تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشند که تأثیر ماندگاری و برق‌آسا در حافظه مشتری بگذارند؛ به‌طوری که وقتی بیننده پس از خواندن آن‌ از محل دور شد، همچنان به تبلیغ و موضوع آن فکر کند.

تابلوهای تبلیغاتی باید در زمان بسیار کوتاه قابل خواندن باشند. در حالی که افراد سوار بر اتومبیل با سرعت زیاد از کنار یک تابلوی تبلیغاتی عبور می‌کنند، سرنشینان باید بتوانند آن را بخوانند و یا پیام مورد نظر را به سرعت دریافت کنند. به همین دلیل، در این مقاله نکاتی در مورد ویژگی‌های تابلوهای تبلیغاتی اثربخش بیان کرده‌ایم.

 

حروف چلنیوم دوبل سفید
حروف چلنیوم دوبل سفید

 

انتخاب جای مناسب برای تابلوی تبلیغاتی

 

انتخاب جای مناسب در اجاره تابلو تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. تابلوهای تبلیغاتی انواع متفاوتی دارند. تابلوهای ثابت و دیجیتال کاربردهای متفاوتی دارند. در مکان‌هایی که مخاطب توقف بیشتری می‌کند، مانند چهارراه‌ها یا مسیرهای پر رفت و آمد در اتوبان‌ها، استفاده از تابلوهای دیجیتالی می‌تواند مؤثر باشد. در مکان‌هایی که امکان ایستادن مخاطب و نگاه کردن او به پیام وجود دارد، می‌توان از این شیوه تبلیغاتی استفاده کرد، اما بیلبورد‌های ثابت را می‌توان در نقاطی نصب کرد که حرکت مخاطب از مقابل آن شدت بیشتری دارد.

 

نصب حروف چلنیوم
نصب حروف چلنیوم

 

جذابیت بصری در طراحی تابلوها

 

اگر قرار است این تبلیغات بر سر راه کسانی قرار بگیرد که پیاده در حال عبور هستند و در نتیجه فرصت بیشتری برای دقت به پیام تبلیغاتی دارند، می‌توانیم بیشتر از نماد‌های نوشتاری استفاده کنیم اما اگر مخاطب ما سوار بر وسیله نقلیه است، بدون شک امکان بیشتری برای جلب توجه او با استفاده از طرح وجود دارد و تکیه بر نشانه‌های‌ بصری می‌تواند موفقیت بیشتری را در پی داشته باشد.

تبلیغات محیطی نیاز بیشتری به جذابیت بصری دارند. شاید در بعضی دیگر از انواع تبلیغات، یک پیام نوشتاری یا صوتی تأثیر بالایی بر مخاطب بگذارد، اما در تابلوهای تبلیغاتی به یک عنصر جذاب و شگفت‌انگیز احتیاج داریم که بتواند مخاطب در حال حرکت ما را به خود جلب کند.

 

تابلو سازی حروف چلنیوم / تابلوهای تبلیغاتی
تابلو سازی چلنیوم

 

سرعت انتقال پیام در تابلوهای تبلیغاتی

 

سرعت انتقال پیام در تبلیغات محیطی حرف اول را می‌زند و اهمیت آن از همه بیشتر است. پیام باید  به گونه‌ای باشد که سریع به مخاطب منتقل شود. این مسئله در هنگام ساخت تبلیغ برای مخاطبانی که در اتوبان‌ها یا خیابان‌ها در حال حرکت هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگر قرار است مخاطب‌مان را در میان حجم انبوه پیام‌هایی که مقابلش هستند به خود جلب کنیم، باید شیوه‌ای را برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی انتخاب کنیم که پیام را در یک نگاه به او برساند. تابلوی تبلیغاتی نباید زیاد شلوغ باشد و استفاده از فضاهای خالی گاهی اوقات بیشتر از گنجاندن حجم زیادی از محتوا به ما کمک می‌کند. تبلیغ باید یک نقطه کانونی داشته باشد که بیشترین توجه مخاطب را به خود جلب کند.

 

نمایی از ساخت تابلو فلکسی
ساخت تابلو فلکسی

 

کمک گرفتن از کارشناسان تبلیغات

 

زحمات یک گرافیست و طراح در ارائه یک تبلیغ اثربخش تأثیر بسیار زیادی دارد، اما حضور یک کارشناس ارتباطات و تبلیغات یکی از موارد ضروری در این حوزه است. با توجه به تقسیم‌بندی‌هایی که میان تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، چه در ابعاد مکانی، چه در بعد ثابت یا دیجیتالی بودن و چه در ابعاد دیگر، ما نیازمند ارائه پیام به شیوه‌های مختلفی هستیم. گم کردن مرزهای انتقال پیام و اخلاط رسانه‌های مختلف با هم از عمده‌ترین مشکلات ما در تبلیغات است.

اصرار برخی طراحان بر گنجاندن پیام‌های بسیار بصری و نوشتاری در تابلوهای تبلیغاتی جذابیت و اثربخشی آن را کم می‌کند و حضور یک کارشناس ارتباطات در کنار طراحان می‌تواند جلوی بسیاری اشتباهات رایج و مسلم در حوزه تبلیغات را بگیرد.

 

اجرا نما و تابلو کامپوزیت نمایندگی سامسونگ
اجرای نما و تابلو کامپوزیت نمایندگی سامسونگ

 

نصب تابلوهای تبلیغاتی بر اساس نوع مخاطب

 

هرگز نمی‌توان گفت که چه کالا یا خدمتی را می‌توانیم در تابلوهای تبلیغاتی تبلیغ کنیم و چه را نمی‌توانیم. همه چیز را می‌توان به تابلوهای تبلیغاتی آورد اما تبلیغات در رسانه‌های مختلف نیازمند استفاده از شیوه‌های مختلف است. برای ارائه پیام‌های تبلیغاتی باید ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که از چه کانال ارتباطی قرار است این پیام را ارائه کنید. همان‌طور که هر شبکه رادیویی یا تلویزیونی مخاطب خاص خود را دارد، هر منطقه یا محله‌ای که تابلوی تبلیغاتی در آنجا نصب می‌شود هم مخاطب خاص خود را دارد.

 

تابلو چلنیوم / تابلو تبلیغاتی
تابلو چلنیوم

 

توجه به اینکه در چه منطقه ‌ای از بیلبورد استفاده می‌شود، نقش مؤثری در رسیدن به هدف تبلیغاتی‌ دارد. برای مثال، اگر می‌خواهیم یک کتاب یا مجله تخصصی را تبلیغ کنیم، نزدیک بودن تابلوی تبلیغاتی به یک منطقه دانشگاهی می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر کالای لوکس را می‌خواهیم تبلیغ کنیم، نباید سراغ مناطق جنوبی شهر برویم بلکه باید سراغ کسانی برویم که توانایی خرید آن را دارند. طراحی پیام‌های تبلیغاتی در رسانه‌های مختلف، با هم متفاوت است. شما نمی‌توانید همان پیامی را که در تبلیغات تلویزیونی پخش کرده‌اید در رادیو به شکل صدا و در تابلوهای تبلیغاتی به شکل متن عرضه کنید. ممکن است تبلیغی که در تلوزیون ۲۰ ثانیه وقت گرفته را بتوانیم در بیلبورد به شکل دیگری ارائه کنیم، چرا که در بعضی مناطق مخاطب وقت بیشتری برای توجه به بیلبورد دارد و یا برعکس.

 

تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی
تابلوی لایت باکس

 

تابلو سازی ژیوار

 

تابلو سازی ژیوار یکی از فعالان برجسته در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع تابلو چلنیوم و
تابلو تبلیغاتی، در این مقاله اطلاعاتی را در مورد تابلوهای تبلیغاتی و مزایای آن فراهم کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت محصولات و نیز سفارش محصول مورد نظر خود می‌توانید
با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشورت کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنید.